Gatopardo

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre o gatopardo como fiera en as artes. Pa atros usos de gatopardo se veiga Gatopardo (desambigación).
Un gatopardo, pintura mural d'arredol de l'anyo 1700.

O gatopardo ye un animal ficticio y recurrent en o imachinario popular europeu en sieglos pasatos, con l'apariencia tiorica d'un felido gran y con a piel cubierta de tacas, y a o cual se l'atribuiba d'estar muit furo. A denominación gatopardo subsiste en l'actualidat mas que mas en o campo d'as artes y especialment en a heraldica, en a cual s'asocia a cualsiquier representación d'una fiera no identificada.

Anque a suya existencia no s'ha puesto documentar, muitos autors piensan que se basa en una ideya adulterada sobre o leopardo u a pantera, que podría haber-se difundiu a traviés d'os bestiarios y atras obras semellants, muit populars entre as clases socials literadas en a Edat Meya. As parolas «gatopardo» y «leopardo» son intercambeables en muitas obras antigas, lo cual refirma ixa tioría de que en realidat estaría ixe animal.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]