Falla sud-valenciana

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Envista de la Val de Montesa dende l'Alto de la Creu (Vallada). La Val de Montesa s'ha formau en la falla sud-valenciana.

A falla sud-valenciana ye una falla tectonica que arranca dende a mar en Xeresa, pasa por Barx, Exatiba y tota a Val de Montesa, prolongando-se dimpués enta tierras manchegas por o corredor d'Almansa. Os cheologos definen este conchunto como una succesión d'anticlinorios y sinclinorios con verchencia ta o norte, a on que os primers son constituitos por materials carbonataus cretacios (principalment) que orichinan a las sierras y os segundos a las vals, ocupadas por os sallagons d'o Mioceno, cubiertos por materials detriticos Cuaternarios.

A falla sud-valenciana constituix una linia divisoria entre o Sistema Betico (a lo sud) y lo Sistema Iberico (a lo norte) en o País Valenciano.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]