Ducau de Benavent

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ducau de Benavent
Ducau di Benevento
571 — 1077
Escudo d'armas
Situación de
Situación de
Capital Benavent
Idioma oficial
 • Atros idiomas
Latín
Luengas italorromanicas
Duque
 • 1077
 • 571

Zotto
Landulfo VI
Periodo historico Alta Edat Meya

O Ducau de Benavent estió o territorio controlato por os longobardos situato mes a lo sud en a Italia medieval. Yera centrato en a ciudat de Benavent. En la practica estió un territorio independient d'o Reino d'os Longobardos, de fueras d'os reinatos dende Grimoals dica Liutprand.

O ducau fue fundado en 576, encara que d'alcuerdo con atras fuents os longobardos i poderban haber plegato arredol d'o 590. O primer duque estió Zotto y encara que rindió sumisión a los estatos d'o norte, fue sucedito por o suyo sobrín Arechis e o cargo se convertió en hereditario.

En os suyos primers anyos, o ducau s'expandió territorialment en territorio de l'Imperio Bizantín, prenendo Capua e Crotona, encara que no consiguió fer-se con Nápols. O duque de Benavent, Grimoald, se fació con a cadiera reyal d'o reino longobardo en 662 iniciando una dinastía benaventiana de curta duración en ixe reino. En 663 a ciudat fue asitiata por os bizantins de l'emperador Costancio II pero fue esfendita por o suyo d'o rei, Romualdo I que amés consiguió destruir a flota bizantina. En l'anyo 680 os dos firmoron un tractau de paz. Alavez o principal enemigo estió o mesmo Reino d'os Longobardos d'o norte. Liutprand intervinió a sobén en o ducau pa imposar os suyos candidatos a duque, En l'anyo 758 Desiderio d'Istria prenió o ducau por poco tiempo, pero a conquiesta d'o reino longobardo por parte de Carlos Magno en 774 posó fin a estas disputas pa cutio.

En o "Libro d'el Trasoro" lo mencionan en relación a la intervención de Carlos Magno en Italia a favor d'o Papa Adrián I:

apres la muerte de Adrian, fue en silias por los romanos, Carlo lo tornó a Roma en su dignjdat, e la ora confermo el lo que los padres aujan feyto, e stablio todo lo que a la necesidat de la Santa Eglesia e del jmperio e de los clerigos e de leyes e dio a Senyor Sant Pedro el ducado de Spolite e de Benauent