Cuenca hidrografica

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Esquema de cuenca hidrografica u de drenache.

Una cuenca hidrografica, compleganza[1] u val ye o conchunto de territorios que abocan las suyas auguas superficials y os suyos acuiferos superficials dreitament relacionaus dentro d'una mesma cuenca, alimentando d'esta forma un río principal que trescruza esta cuenca y replega a lo suyo paso as aportacions de cualsiquier afluent que i desemboque. Una cuenca hidrografica desaugua as suyas auguas en una mar, un laco, una lacuna, y en casos en os que no bi ha salida as auguas se filtran en o subsuelo u s'evaporan. As cuencas que no desauguan en a mar se dicen cuencas endorreicas.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ángel Ballarín Cornel: Diccionario del Benasqués. Institución Fernando el Católico, Zaragoza, segunda edición 1978. p 271, pronunciau /konpllegansa/ en benasqués, s'informa en o libro que val ye como se diz en aragonés no benasqués.