Crurotarsi

De Biquipedia
Crurotarsi
Chasmotosuchus, un crurotarso d'o Triasico.
Denominacions populars
crurotarsos
Dende o Triasico
Clasificación cientifica
Eukaryota
Animalia
Chordata
Tetrapoda
Sauropsida
Descripción
Crurotarsi
Sereno & Arcucci, 1990

Os crurotarsos (en nomenclatura cientifica Crurotarsi, en latín) son un clado de tetrapodos sauropsidos («reptils») arcosauros apareixius en o Triasico y que son representaus en l'actualidat por o grupo d'os cocodrilos. Etimolochicament o nombre significa «tarsos en cruz» en griego.

O clado se define por contraposición con Ornithodira, u os ornitodiros, que d'entre os arcosauros incluye a os pterosauros, os dinosauros y as aus. Por tanto, os crurotarsos son toz aquels arcosauros evolutivament mas relacionaus con Crocodyilia que con Aves.

Caracteristicas[editar | modificar o codigo]

O cranio ye diapsido, de construcción robusta, y tiende a estar prolargau. Mas estreito por o morro que por a toza.

As patas se disposan a la «traza reptiliana», ixo ye, a costau y costau d'o tronco y no pas debaixo d'el, como pasa en dinosauros y aus. Ixo determina la forma de desplazamiento en tierra, que s'aparenta panda y va acompanyada con una ondulación d'o tronco. En posición de descanso, a tripa se refirma sobre o suelo.

Se crei que toz han estau poiquilotermos u animals de sangre fía, u lo menos no se'n ha trobau prebas contrarias.

A piel escamosa podeba tener escamas reforzadas con ueso que se diz osteodermos, mas que mas en o lomo y rechión dorsal, como en os modernos cocodrilos.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]