Cocota Baja

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cocota Baja
Situación
Situación Purullosa (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo
Altaria 1.062 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Purullosa
Mapa

Cocota Baja ye un mont de 1.062 metros d'altaria situau en a provincia de Zaragoza.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Cocota Baja presenta un primer formant cocota que se repite por atras parz d'Aragón y d'a Peninsula Iberica con igual forma u a traviés de variants como cogota u cucuta. Pa cocota se documenta un significau de cima en a parla de Tarazona y Moncayo[1] y de Petiella d'Aragón. En castellano de Navarra se gosa emplegar la variant cogota.[2] Esta clase de microtoponimos pueden representar una oronimización d'o substantivo cocote, referiu a una part d'o cuerpo. En Alaba cocote significa "cabezo alto" y bi heba toponimos formaus con esta palabra en o sieglo XIX que actualment se presentan con a variant cogote.[3] Tamién en La Rioja bi ha bel microtoponimo con a forma cogote.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Manuel Gargallo Sanjoaquín: Notas léxicas sobre el habla de Tarazona y su comarca. Publicau en: Archivo de filología aragonesa, Vol. 36-37, 1985, pp. 417-572.
  2. (es) José María Iribarren, Ricardo Ollaquindia: Vocabulário navarro. Editor: Comunidat foral de Navarra, Departamento de Educación y Cultura, Institución príncipe de Viana, 1984.
  3. (es) María Nieves Sánchez González de Herrero: El Habla y la Toponimia de Lapuebla de Arganzón y el Condado de Treviño. Editor: Diputación Foral d'Alaba, Servicio de Publicacions, 1985, p. 205.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]