Arteria

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Conchunto d'arterias principals de l'organismo humán. Texto en anglés.

Una arteria ye un vaso sanguinio que leva sangre provinient d'o corazón en dirección a los organos. Se diferencian d'as venas en estar mes elasticas por estar mes gruesas, por tener una sección mes circular y no tener valvulas.

Histolochicament as arterias presentan tres capas: a interna de teixiu endotelial, a meya teixiu muscular liso y a externa de teixiu conchuntivo fluixo.

Dependendo d'o suyo diametro as arterias pueden estar de calibre gran, de calibre meyo u de calibre chico u arteriolas. As arteriolas se ramifican en capilar.

En os mamiferos la sangre d'as arterias leva oxicheno a los capilars que nutren a los diferents teixius d'os organos, con a excepción d'as arterias pulmonars, que levan dioxido de carbonio a los capilars d'os alveolos pulmonars, a on que se produce o intercambio gasioso d'o dioxido de carbonio por oxicheno.