Ir al contenido

Alto de la Cucuta

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Alto de la Cucuta
Situación
Situación Malanquiella (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo
Altaria 1.302 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Malanquiella
Mapa

L'Alto de la Cucuta u Cocuta ye un mont de 1.302 metros d'altaria situau en a provincia de Zaragoza. En a suya cima se troba un vértiz cheodesico.

Hidrolochía[editar | modificar o codigo]

L'alto de la Cucuta fa part d'una sierra que desparte las cuencas hidrograficas de los ríos Aranda y de la Canyada u rambla de Ribota. A esta sierra perteneixen tamién las Las Navillas, Tarayuela, La Corona, penya d'el Collado y la cantera de la Calderuela.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo La Cucuta presenta una variant de cocota, que se repite por atras parz d'Aragón y d'a Peninsula Iberica a traviés d'a variant cogota. Pa cocota se documenta un significau de cima en a parla de Tarazona y Moncayo[1] y de Petiella d'Aragón. En castellano de Navarra se gosa emplegar la variant cogota.[2] Esta clase de microtoponimos pueden representar una oronimización d'o substantivo cocote, referiu a una part d'o cuerpo. En Alaba cocote significa "cabezo alto" y bi heba toponimos formaus con esta palabra en o sieglo XIX que actualment se presentan con a variant cogote.[3] Tamién en La Rioja bi ha bel microtoponimo con a forma cogote.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Manuel Gargallo Sanjoaquín: Notas léxicas sobre el habla de Tarazona y su comarca. Publicau en: Archivo de filología aragonesa, Vol. 36-37, 1985, pp. 417-572.
  2. (es) José María Iribarren, Ricardo Ollaquindia: Vocabulário navarro. Editor: Comunidat foral de Navarra, Departamento de Educación y Cultura, Institución príncipe de Viana, 1984.
  3. (es) María Nieves Sánchez González de Herrero: El Habla y la Toponimia de Lapuebla de Arganzón y el Condado de Treviño. Editor: Diputación Foral d'Alaba, Servicio de Publicacions, 1985, p. 205.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]