Al Bayda

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo contién transliteracions de l'alfabeto arabe. Ta mas información veyer "Transliteración de l'alfabeto arabe a l'aragonés".
Al Bayda
Localidat de Libia
Estau
 • Shabiyah
 Libia
Jabal al Akhdar
Superficie 21,874 km²
Población
 • Total
 • Densidat

250000 hab.
11.429 hab/km²
Altaria
 • Meyana

623 m.
Coordenadas
Al Bayda ubicada en Libia
Al Bayda
Al Bayda
Al Bayda en Libia

Al Bayda (en arabe البيضاء) ye un municipio libio, situau en a Shabiyah de Jabal al Akhdar d'a que es a suya capital. A suya población yera de 250.000 habitants en o 2010 en una superficie de 21,874 km², con una densidat de población de 11.429 hab/km².

Historia[editar | modificar o codigo]

En o lugar a presencia humana conoixida se remonta a l'Antiga Grecia, cuan yera conoixida como Balagrae. As ruinas de 2.000 anyos de l'antiga colonia griega de Cirene Shahad se troban circa.

A ciudat moderna estió construyida en o decenio de 1950. Estió pensada orichinalment pa estar la nueva capital de Libia, y la mayoría d'os edificios gubernamentals necesarios ta ixo estioron construyius. Finalment, lo plan de tresladar la capital dende Tripoli a Al Bayda estió albandonau y quedó solo como a capital d'a Shabiyah de Jabal al Akhdar.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]