Tom Gehrels

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Tom Gehrels
L'astronomo Tom Gehrels.
L'astronomo Tom Gehrels.
Información personal
Calendata de naixencia 21 de febrero de 1925
Puesto de naixencia Haarlemmermeer (Holanda Septentrional, Países Baixos)
Calendata de muerte 11 de chulio de 2011
Edat 86
Puesto de muerte Tucson (Arizona, Estaus Unius)
Alma Máter Universidat de Leiden
Universidat de Chicago
Ocupación Astronomo
Fillos Neil Gehrels

Tom Gehrels, naixiu de Haarlemmermeer (Holanda Septentrional, Países Baixos) o 21 de febrero de 1925 y muerto en Tucson (Arizona, Estaus Unius) l'11 de chulio de 2011, estió un astronomo neerlandés (encara que posteriorment adquirió la nacionalidat estausunidense) que ha trreballau en o campo d'os asteroides, en relación mas que mas con os asteroides amanaus a la Tierra, estando lo descubridor de mas de 4.000 asteroides. Formau en as universidatz de Leiden y Chicago, treballó cuantas anyadas ta la Universidat d'Arizona y recibió lo Premio Harold-Masursky en l'anyo 2007 por a suya contribución excepcional a la ciencia planetaria. Antiparte, ye lo pai de l'astrofisico Neil Gehrels.

En la Universidat d'Arizona estió un d'os impulsors d'o prochecto Spacewatch, adedicau mas que mas a la rechira d'os asteroides amanaus a la Tierra. Ha estau lo descubridor de muitos cometas, incluyindo-ie los cometas periodicos 64P/Swift-Gehrels (con Lewis Swift), 78P/Gehrels, 82P/Gehrels y 90P/Gehrels, que portan o suyo nombre, y tamién d'alto u baixo 5.000 asteroides, en destacando los asteroides Apolo (1864) Daedalus) y (5011) Ptah y l'asteroide Amor (4587) Rees, amás de decenas d'asteroides de tipo troyano). La mayor parte d'os suyos descubrimientos son de conchunto con o matrimonio de neerlandeses Cornelis Johannes van Houten y Ingrid van Houten-Groeneveld, que treballaban en a Universidat de Leiden y a qui Gehrels ninviaba en o marco d'o sondeyo Palomar-Leiden las placas que feba con o telecopio de 48 pulgadas de l'observatorio Palomar ta que éls las analizasen. L'asteroide (1777) Gehrels recibe lo suyo nombre en a suya honor.

Mientres a Segunda Guerra Mundial, Tom Gehrels fació parte d'a resistencia neerlandesa y con posterioridar formó parte de l'equipo que entrevistó a los supervivients d'os presoneros politicos forzaus a treballar ta lo Tercer Reich en a fabricación d'as bombas volants V1 y V2 baixo la supervisión de Werner von Braun, y afirmaba que lo mal tracto a los presoneros yera responsabilidat en gran parte de von Braun, encara que las biografías edulcuradas l'amagasen.

Obras[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]