Tarasio

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sant Tarasio

Información personal
Nombre Sant Tarasio
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento
Costantinoble
Muerte 25 de febrero de 806
Costantinoble
Información relichiosa
Festividat
Venerau en Ilesia Ortodoxa, Ilesia catolica
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Tarasio estió patriarca de Costantinoble dende o 25 d'aviento de 784 dica a suya muerte o 25 de febrero de 806. Participó en o segundo Concilio de Nicea. Ye considerato santo ("Sant Tanasio") por a Ilesia Ortodoxa Griega y por a Ilesia Catolica.

Ye nombrato en o "Libro de los Emperadors", en o capítol dedicato a lo mandato d'Irene y Costantín (cuan participa en o segundo Concilio de Nicea,

Aprés la muert del dito Pavlo, el emperador esleyó patriarca aquel famoso Tarasio, el cual era aquella ora secretario de palacio, la cual elección fue laudada e firmada de la universidat de Contastinoble. Mas Tarasio non la quería aceptar, diziendo que non quería seyer ensemble prelado e tiranno de la esglesia, mientre que durás aquel cisma. Mas fue constreito del emperador e de la universidat de acceptar la dita elección e de puyar en la dignidat patriarcal. E dixo < si vos me prometedes de fazer universal sínoda ad Avinyón de la santa Esgleya, yo acceptaré; otrament no >. E aquesto le fue prometido del emperador e de tos los otros, e aquella ora consentió e fue consagrado patriarca aquel santo hombre Tarasio.
Aprés, el dito patriarca e el emperador enviaron a Roma embaxadores, seyendo papa en Roma Adriano. E semblantment enviaron a todos los patriarcas e prelados que fuessen o enviassen sus procuradores a Un sínodo ante el papa Adriano mandando por la dita cisma; e seyendo todos los prelados, vispes, arcevispes, patriarcas e muitos otros de Bitinia, fue allá Tarasio, patriarca de Contastinoble. E fue celebrado la setmana santa. En el cual universal sínodo fue declarado que las santas imágines fuessen por los fieles cristianos adoradas, pronunciando por sentencia sinodal las demandas feitas por los patriarcas de Contastinoble consintientes de tal eretgía, es a saber, Anastasio e Costancio; e fue escripta la determinación sancta por los santos padres en aquella santa semana en universal sínodo. Fueron todos ensemble a Contastinoble; e, plegados en el palacio imperial, present el emperador e toda la clerezía e nobles de la ciudat, fue leída e publicada la sentencia declaratoria dada por los santos padres, la cual sentencia fue signada por el emperador. E en tal manera tornaron las imágines a la sancta Eglesia con grant reverencia, adorándolas devotament como nantes.

E tamién ye mencionato cuan muere, mientres o mandato de Niceforo I:

En aquel tempo, la primera setmana de cuaresma, passó de aquesta vida el santo Tarasio patriarca. E aprés, la doménica de pascua, fue electo Nicoforo, secretario de la cort imperial, por la cual elección e consacración el sobredito Plato e Theodoro, abat del monesterio...


Predecesor:
Pavlo
Patriarca de Costantinoble
784-806
Succesor:
Niceforo