Sant Crapasio

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre un mont en a sierra d'Alcubierre. Ta atros usos se veiga Sant Crapasio (desambigación).
Sant Crapasio
San Caprasio
Situación
Situación Muga entre Alcubierre (Uesca) y Farlet (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra Sierra d'Alcubierre
Macizo
Altaria 834 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

Sant Crapasio (en castellano San Caprasio) ye un mont de 834 metros d'altaria d'a sierra d'Alcubierre, situau en a muga entre as provincias de Zaragoza y Uesca, en a comarca de Monegros.

Descripción[editar | modificar o codigo]

En a suya cima se troba a ermita de Sant Crapasio d'Alcubierre. En a redolada d'a ermita bi ha a-saberlas espelungas foratiadas en a roca que se feban serbir como eremitorios y que encara se conservan en l'actualidat. Una d'as espelungas fue utilizada como cubilar por o famoso bandido Cucaracha. Hue en día perteneixen a la Chirmandat de Chesús que, d'alcuerdo con o concello de Farlet, las arregló y enampló pa realizar una capiella como puesto d'oración. Atras espelungas tamién fuoron habilitadas como sala de reunión, despensa y cubilar pa caminants y pa o retiro espritual.

D'atra man estió un punto estratechico mientres a Guerra civil espanyola, ya que os suyos monts son plenos de trincheras.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]