Foz

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo ye sobre un fenomeno de modelau erosivo fluvial. Pa atros usos se veiga Foz (desambigación).
Envista de la Foz d'Arbayún en Navarra.

Una foz[1] ye un tallo de parez cuasi verticals que ha esgarrapau un río en lo terreno.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'abundancia de terrenos calsinosos en la val d'Ebro y Sistema Iberico ha feito que la palabra foz y atras de la suya familia se troben muito en la toponimia.

Tamién en lo Prepireneu abundan los toponimos con foz: Foz d'Arbayún, Foz de Lumbier, Foz de Biniés, ecetra.

Bi ha atros toponimos referius a foces con atras formas chenericas que dependen de caracteristicas: congostos, focinos, gargantas, palomeras, pasos, ecetra.[2]

Focino[editar | modificar o codigo]

Ta más detalles, veyer l'articlo Focinoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].
Envista d'un focino en lo Parque natural de las Foces de l'Alto Ebro y Rudrón (Provincia de Burgos).

La palabra Focino se troba muito en la toponimia de la zona entre las provincias de Teruel y Zaragoza, por eixemplo en la sierra Gorda de Fuent de Todos.

Los focinos de Fuent de Todos son barrancos encaixaus de mida mes chica que no las foces de la redolada y corresponden a vals en fondo de saco d'orichen karstica.[3]

En atras localidaz bi ha atros focinos que son congostos chicos correspondients a foces fluvio-karsticas, como lo focino de Blesa.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) BARCOS, Miguel Ánchel, El Aragonés Ansotano: estudio lingüístico de Ansó y Fago; Gara d'Edizions. Zaragoza, 2007, p 212.ISBN 978-84-8094-058-0
  2. (es) Fernando Biarge López, Aurelio Biarge, José Antonio Cuchi, Enrique Salamero: Cañones y barrancos. Un medio excepcional. Editorial: El Patrimonio Natural Altoaragonés, Uesca, 2005, p 21.
  3. (es) José Antonio Domíngues Llovería: Hoces, focinos y focinicos en el entorno de Fuendetodos, publicau en lo libro Comarca de Belchite de la Colección territorio, Deputación Cheneral d'Aragón.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]