Valencia castellana

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

A Valencia castellana ye lo nombre que recibe lo conchunto de lugars de las comarcas de Requena-Utiel y Val d'Ayora en lo País Valencián, comarcas poblatas con chent d'orichen y sentir castellán y que por diferents cambios de muga alternos y independients en una u atra comarca, han perteneixiu tanto a la Corona de Castiella como a la Corona d'Aragón, integrando-sen definitivament en la provincia de Valencia en lo sieglo XIX.

Lo suyo sentir diferent de la resta de la Comunidat Valenciana inspira lo nombre d'una endidat financiera, Caja Rural de la Valencia Castellana, y una reivindicación por parte de lo nacionalismo castellán.

Luengas y parlas[editar | editar código]

Ta más detalles, veyer l'articlo Castellán manchegoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Se i charra la mesma variedat de castellán que en La Mancha (castellán manchego), pero con más aragonesismos y catalanismos, car estas comarcas mugan con las Comarcas churras, antigament aragonesoparlants.