Plastilina

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Obchetos modelaus con plastilina.

A plastilina ye un material plastico, de colors variadas, emplegau en arte. A composición d'a plastilina ye aproximadament un 65% de producto base (prencipalment cheso), un 10% de vaselina, un 5% de calsinera, un 10% de lanolina y un 10% de acido estearico. No se puede endurir a lo forno; manimenos, se regala cuan s'exposa a la calor y ye flamiable a temperaturas muit elevadas.

En 1880, Franz Kolb, lo propietario d'una botica en Múnich, Alemanya, inventó la plastilina. Ta par d'alavez, Múnich yera un centro d'artes, y entre os amigos de Kolb i heba tamién escultors. Istes se chemecaban que l'archila que usaban pa modelar as suyas esculturas ixugase decamín y sobre tot en hibierno, estase muito dificil treballar con ella. Pa comercializar la suya invención, la publicó en 1889 en Faber-Castell, con o nombre de "Münchner Künstler Plastilin".[1]

"Münchner Künstler Plastilin" inventada por Franz Kolb.

Referencias[editar | modificar o codigo]