Pero Cornel III

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pero Cornel III, 1er Barón d'Alfacharín, estió un caballero aragonés que perteneixeba a la Casa de Cornel.

Enfrentamiento contra Chaime I[editar | modificar o codigo]

Yera cunyato de Pero Ahones y en 1226, cuan este morió s'alzó como líder de Ribagorza y Sobrarbe y s'unió a los nobles aragoneses que se sublevoron contra lo rei. En 1227 plegoron a una concordia que remataba a baralla y dende allora estió consellero de lo rei Chaime I d'Aragón chunto con su tío Ximeno Cornel, y lo rei li cedió una sinyoría de reyalenco que esdebinió la Baronía d'Alfacharín. Tamién li cedió lo castiello de Frescano.

Cruzata contra Mallorca[editar | modificar o codigo]

Participó en la Cruzata contra Al-Mayûrqa en la Huest de la Casa d'Aragón, formata por 150 caballers, y n'estió portabandera.

Conquiesta de Valencia[editar | modificar o codigo]

Dende 1233 participó en la conquiesta de Valencia luitando en los setios de Borriana, Valencia y Almenara, y en 1236 fue nombrato mayordombre de lo Reino d'Aragón.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]