Pero Cornel III

De Biquipedia
(Reendrezau dende Pero Cornel)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pero Cornel III, 1er Barón d'Alfacharín, estió un caballero aragonés que perteneixeba a la Casa de Cornel.

Enfrentamiento contra Chaime I[editar | modificar o codigo]

Yera cunyato de Pero Ahones y en 1226, cuan este morió s'alzó como líder de Ribagorza y Sobrarbe y s'unió a los nobles aragoneses que se sublevoron contra lo rei. En 1227 plegoron a una concordia que remataba a baralla y dende allora estió consellero de lo rei Chaime I d'Aragón chunto con su tío Ximeno Cornel, y lo rei li cedió una sinyoría de reyalenco que esdebinió la Baronía d'Alfacharín. Tamién li cedió lo castiello de Frescano.

Cruzata contra Mallorca[editar | modificar o codigo]

Participó en la Cruzata contra Al-Mayûrqa en la Huest de la Casa d'Aragón, formata por 150 caballers, y n'estió portabandera.

Conquiesta de Valencia[editar | modificar o codigo]

Dende 1233 participó en la conquiesta de Valencia luitando en los setios de Borriana, Valencia y Almenara, y en 1236 fue nombrato mayordombre de lo Reino d'Aragón.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]