Permiabilidat

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La permiabilidat d'un material (una roca, un teixito, ecetra.) corresponde a la suya aptitut de deixarse travesar por un fluido de referencia baixo l'efecto d'un gradient de presión.

La permiabilidat k s'expresa cheneralment en Darcy. Un darcy corresponde a la permiabilidat d'un cuerpo contino y isotropo a traviés de lo cual un fluido de viscosidat equivalent a la de l'augua a 20 °C s'escurre a una velocidat de 1 cm/s cuan ye sozmeso a una presión de 1 atm. Corresponde a la dimensión d'una superficie d'un m2. 1 darcy =0,97.10−12 m2.

Lo termin de conductividat hidraulica (u coeficient de permiabilidat K) ye la relación entre la permiabilidat y la viscosidat de lo fluido (cheneralment lo fluido ye l'augua). Contra mes permiable siga un fluido, mes rapido s'escurrirá lo fluido. La conductividat hidraulica s'expresa en m/s.