María la Jabalina

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
María Pérez Lacruz
María Pérez Lacruz
María Pérez Lacruz
Información personal
Naixita o: 3 de mayo de 1917
Naixita de: Flag of Aragon.svg Teruel (Aragón)
Muerta o: 8 d'agosto de 1942
Muerta en: Flag of Spain.svg Paterna (Espanya)
Ocupación: Anarquista

María Pérez Lacruz, naixita de Teruel (Aragón) lo 3 de mayo de 1917, mas conoixida por o suyo pseudonimo de La Jabalina por promanar a suya familia d'a redolada de Chabaloyas (en castellán Jabaloyas), yera una anarquista afusilada por o franquismo.

Biografía[editar | editar código]

En declarar-se o golpe d'estato que dio puesto a la Guerra Civil Espanyola y con solament decinueu anyadas d'edat, María s'incorporó a la clamada Columna de Fierro en favor d'a legalidat republicana en Sarrión, an participó como que enfermera en a creyación d'un hespital d'o frent. Dimpués, entre a Batalla de Teruel, estió ferida en Puerto Escandón. Dimpués de quasi seis meses en o Hespital Provincial de Valencia remanió en retaguarda, treballando en a siderurchia de Murviedro, y dimpués en Cieza por breu tiempo en tresladar-se astí qualques treballos d'a siderurchia. Rematada a guerra con a victoria d'o bando sublevau, estió aturada por a Guardia Civil o 23 d'abril de 1939, estando emprenyada.

Dimpués d'amprar declaración en a quala se le interrogó sobre qui yeran con ella en a Columna de Fierro y qui cometioron asasinatos y furtos en Sarrión, estió rapada y paseyada, y dimpués mesa en libertat. Estió clamada a declarar de nuevo en zaguerías de mayo, negando-se a ratificar a declaración que le ye leita por un capitán chuez militar alegando que i hai contenius que no son ciertos. Estió mesa en libertat y o día siguient, 31 de mayo, estió aturada y engarcholada en a garchola d'o Puerto de Sagunto sin acusación beluna.

O 28 de chulio de 1942 estió sozmetida a un consello de guerra que la trobó culpable por as malfeitas de «adhesión a la rebelión» y «desafección a o Movimiento». Estió afusilada en o fosal de Paterna diez días dimpués chunto a un grupo de seis hombres.

Bibliografía[editar | editar código]