León III de Bizancio

De Biquipedia
(Reendrezau dende León III (emperador))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
León III
Emperador de l'Imperio Bizantín

Solido de León III

717 - 741
Predecesor Teodosio III
Succesor Constantín V

Naixencia 685
Muerte 18 de chunio de 741

León III o Isauro estió emperador de l'Imperio Bizantín dende o 25 de marzo de 717 dica la suya muerte o 18 de chunio de 741. Ye naixito en 685 de Germanikeia (actual Kahramanmaraş). O "Libro d'os Emperadors" encomienza con o suyo mandato:

Aprés la muert de Theodosio, emperador de Grecia, clamado por sobrenombre Atramitino (troz tallato) e Isauro por su terra, el cual los sus parientes le metieron nombre Conon. Aquesti Leo fue de vil linatge e muit pobre: e él viviendo con su sudor e treballo, partiose de Isauria con toda su companyía e vinose'nde a Mesinvría en el tempo de Justiniano, tío del primer Justiniano, no del secundo, e él trobó allí grant recebimiento de algunos nobles ciudadanos, e de poco en poco fue puyado en honor, e aprés por occasión de algunos trobó del emperador grant honor. Finalment como a Dios plazió, fue emperador Tirano de Grecia, assí como se conta en su historia

Venció a los arabes que asitiaban Costantinoble en os anyos 717-718. Tenió relativament buenas relacions con os khazaros y bulgaros y ixampló y milloró o rechimen de Themas, puyando-ne o numero y fendo-los de menor mida. En l'anyo 726 promulgó a Eclogué, una compilación legal.

Con León III encomienza a controversia iconoclasta, en l'anyo 726. En Italia os papas Gregorio II y Gregorio III en a quistión d'o culto a las santas imáchens condució a una baralla con l'emperador. Gregorio III aplegó bels concilios en Roma pa anatemizar y excomulgar a los iconoclastas en os anyos 730 y 732. L'emperador León se tornó transferindo o sud d'Italia y Grecia d'a churisdicción papal a la d'o patriarca de Costantinoble. A baralla se tradució tamién en un alzamiento armato en o Exarcato de Rávena (727). Os subditos d'o sud d'Italia incomplioron os suyos edictos relichiosos y la provincia de Ravena s'esgalló de l'Imperio.

En o "Libro d'el Trasoro" en parlan breument:

E asi fueron todos los emperadores todos tiempos los vnos enpos los otros, vnas veces buenos e otros malos, e tenjan la vn imperio e la otro, entro al tiempo del Leon enperador e Constantin su fillo.
Aquest emperador tomo los mayores de las eglesias de Roma e los ne leuo en Constantinoble, e en despeyto del apostolico el las fizo cremar en fuego.


Predecesor:
Teodosio III
Emperador de l'Imperio Bizantín
717-741
Succesor:
Constantín V


Bibliografía[editar | modificar o codigo]