La Contienda

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Contienda
Situación
Latitut 42°53'16,81"N
Lonchitut 0°48'50,17"U
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sierras interiors pirenencas
Sierra
Macizo
Altaria 1.556 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende o Rincón de Maz u o puent de las Eras
Mapa

La Contienda ye una montanya de 1.556 m d'altaria situada en o Prepireneu, en a muga entre Uesca (Aragón) y Navarra.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Como o propio nombre diz se tracta d'un territorio a on bi habió pleitos por a titularidat d'as tierras de pasto entre un país y l'atro. Apareixe nombrau como La Contienda de Elurriaga o 29 de septiembre de 1608 en l'Archivo de Protocolos Notarials de Navarra[1]:

En la Sierra de Puyeta donde se diuiden Los Rey.os de nab.a y aragon y los mojones de los ter.os de las Valles de Roncal y ansso […]. Prim.te en el agrauio q. pide dom.o gaston de anso a petri osquiguilea de ysaua de q. por fuerça Se le llevo y quito un Rapatan suyo de la Contienda de elurriaga pide q. le condenen en la pena de la carta de paz […]. Yten en la diferen.a o agr.o q. pide dom.o ornat mayor a p.o petroch o arros de ysaua de los dos car[ner]os q. se le lleuo mal prendado de Vela barca […] se condena en la pena con[tenid]a en la carta de paçeria.
APN, sección d'a val de Roncal, carp. 7, notario Hernando George

Y atra vegada en o Libro de capitulacions con calendata de 24 d'abril de 1657 como La Contienda:

Arrienda el puerto y gozo de Ezcaurri por los limites acostumbrados que son desde ryo Beral barranco arriba de Hezcaurri al que biene de la Collada Fonda y de aquella Bua de Nabarra y gozo de la Contienda peña a peña a la torre y castillo y rio Beral por tiempo de gozo de este pnte. año y salidos los bueyes del gozo del bedado de Belordoqui para Soriça pueda entrar a gozar el paco de Belordoqui empezando desde la mosquera de el Plano de Mozurguia a la punta de la loma de Juan de Hereta esquina arriba y loma arriba al mojon de Nabarra
Libro de capitulacions (1641-1669).[2]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) "Las relaciones históricas entre los valles de Ansó (Aragón) y Roncal (Navarra) y su reflejo en la lengua y en la toponimia. Juan Karlos Lopez-Mugartza Iriarte, Universidad Pública de Navarra
  2. Contiene o Libro de capitulaciones d'os anyos 1646-1647, as Capitulacions d'o Puerto de Pietraficha de l'anyo 1648, l'Addenda de 1645 a 1669 y o Libro de capitulacions de 1664-1669. Tomos 223/18 y 223/20.

Enlaces externos[editar | modificar o codigo]