Escoceses d'as Highlands y as islas

De Biquipedia
(Reendrezau dende Escoceses de los Highlands)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Escoceses d'as Highlands
Highlanders
Hombre d'as Highlands
Rechions con comunidaz importants
Escocia
Idiomas
gaelico escocés, anglés
Relichión
Presbiterianismo, catolicismo
Pueblos relacionaus
Maneses, irlandeses.

Los escoceses de las Highlands y las islas (en anglés Highlanders) son los habitants de l'ueste d'Escocia, aria tradicional d'uso de la luenga gaelica escocesa y con una organización social tradicional en clans[1]. Descienden de los escotos que dende Irlanda emigroron t'Argyll en l'Alta Edat Meya creyando lo Reino de Dalriada, y que dimpués asimiloron a los pictos y a bels pueblos britans. Actualment no representan si que lo 10 % de los escoceses.

Encara que la sociedat tradicional de las Highlands quedó desfeita a fins de lo sieglo XVIII la suya furnió de simbolos a lo nacionalismo escocés.

Luenga[editar | modificar o codigo]

Ta más detalles, veyer l'articlo idioma gaelico escocésveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Lo gaelico escocés ye la evolución de lo gaelico antigo en territorio escocés. Ye una luenga en periglo de desapareixer que se charra en chicotas comunidaz, sobre tot en las islas occidentals.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Felipe Fernández-Armesto. Los hijos de Zeus. Pueblos, etnias y culturas de Europa. 1996 Grijalbo.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]