Constantín V

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Constantín V
Emperador de l'Imperio Bizantín

Solido bizantín de Constantín V

741 - 775
Predecesor Artabasdo
Succesor León IV

Naixencia 718
Muerte 14 de setiembre de 775
Dinastía Dinastía isauria
Pai León III de Bizancio
Mai María

Constantin V Copronimo estió emperador de l'Imperio Bizantín dende 741 dica o 14 de setiembre de 775. Fue naixito en 718 de Costantinoble y morió o 14 de setiembre de 775 mientres una campanya militar contra os bulgaros. En o "Libro d'os Emperadors" en comentan:

Aprés la muert de aquesti Leo, succedió en el imperio su fillo Costantino (e de sobrenombre Copronimo), el cual no solament sembló al padre en malvestat, mas encara fue pior que no él; que en el tempo de su bautismo, en aquella ora que su padrino lo tenía en la pila, echó materia de yuso, que fue abominable a la sancta fe cathólica. La cual cosa aquel santo patriarca Germán, por el cual se governava aquella ora la seu patriarcal de Contastinoble, en senyal jutjó que devía seyer malvado en especial contra la fe católica él e los vernían d'él. El dito Costastino fizo en su imperio segunt que havía dito aquel patriarca Germán, assí como se oe en su historia. Aquesta amarga raíz fizo ramos en un fillo suyo clamado Leo segundo, avallant del sobredito Leo Isauro, e el secundo Leo, de aquella misma raíz, cuanto en l'orden imperial.


Predecesor:
Artabasdo
Emperador de l'Imperio Bizantín
741-775
Succesor:
León IV