Casa de Campanya

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La Casa de Campanya u Dinastía de Campanya ye una familia que reinó en lo Reino de Navarra dende 1234 dica 1305.

Principió a reinar en Navarra en 1234, cuan Tibal I succedió a Sancho VII lo Fuerte esleito rei por los nobles navarros, que no quereban que reinase Chaime I d'Aragón, tal como Sancho VII heba establiu en lo testamento suyo.

La epoca de reinau de la Casa de Campanya representa una epoca de cambio cheopolitico pa Navarra, empecipia una influencia francesa y Navarra s'implica mes en las guerras y cuestions politicas a lo Norte de los Pireneus que en las anteriors cuestions y guerras a lo sud de los Pireneus con Aragón y Castiella.

La Casa de Campanya desapareixió en 1305, con a muerte de Chuana I, y la substituyó atra casa d'orichen francés a Casa d'Evreux, que en los textos medievals navarros s'escribiba d'Evreus.