Archidiocesi de Pamplona y Tudela

De Biquipedia
(Reendrezau dende Bispato de Pamplona)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Archidiocesi de Pamplona y Tudela
Archidioecesis Pampilonensis et Tudelensis
Archidiocesi de Navarra
Entidat
 • Provincia
Archidiocesi
Pamplona
Capital Pamplona
Superficie
 • Total

10 421 km²
Población
 • Total

642 051 hab.
Arcebispe Luis María Oroz Arraiza
Seu bispal Seu de Santa María
Parroquias 739
Fundación Sieglo V
Pachina web oficial

L'archidiocesi de Pamplona (en latín: Archidioecesis Pampilonensis et Tudelensis) ye una seu bispal que se troba en Navarra. Creyoron esta diocesi en epoca de l'Imperio Romano, y estió dependient inicialment de l'archidiocesi de Tarragona dica 1318, cuan o papa Chuan XXII fació convertir-se en archidiocesi a l'archidiocesi de Zaragoza cuan li'n demandó o bispe Pero López de Luna, por deseyo de Chaime II d'Aragón. Dependió dimpués (1574-1851) de l'archidiocesi de Burgos y atra vegata de Zaragoza (1851-1956, cuan esdebenió una archidiocesi.

A suya seu se troba en a Seu de Santa María en Pamplona.

Frontera d'a Seu de Santa María de Pamplona.

Como archidiocesi forma la provincia eclesiastica de Pamplona y ye capeza d'as diocesis de Sant Sabastián, Calagorra, Chaca y Tudela. En adhibir-ie a ista zaguera prenió o nombre d'Archidiocesi de Pamplona y Tudela.

Arcipestraus (como diocesi)[editar | modificar o codigo]

L'archidiocesi en sentiu estricto de diocesi (incluyindo-ie la diocesi de Tudela) se troba dividida en cuatre "zonas pastorals", que a la vegada se subdividen en 14 arcipestraus:[1]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Situación civil y eclesiástica, en a web de l'archidiocesi.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]