Pero López de Luna

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pero López de Luna y Ximénez d'Urreya
Arcebispe de Zaragoza


48° Bispe de Zaragoza
26 de marzo de 1317 - 14 de chulio de 1318
Predecesor Exemeno de Luna
Succesor Dengún

14 de chulio de 1318 - 22 de febrero de 1345
Succesor Pero Aznar de Roda

Naixencia Figueruelas (Ribera Alta de l'Ebro, Aragón)
Muerte 22 de febrero de 1345
Figueruelas (Ribera Alta de l'Ebro, Aragón)

Escudo de Pero López de Luna

Pero López de Luna y Ximénez d'Urreya estió lo zaguer bispe y primer arcebispe de Zaragoza, entre 1315 y 1345. Ye naixiu de Figueruelas en anyo desconoixiu, y morió lo 22 de febrero de 1345 en Figueruelas.

Estió abate primero, dimpués canonche de la Seu de lo Salvador de Zaragoza, plegó a bispe lo 26 de marzo de 1317, y Chaime II d'Aragón li encargó que la seu metropolitana de Zaragoza s'independizase de la Tarraconense. Lo nombroron arcebispe de l'Archidiocesi de Zaragoza en 1318. Tamién estió consellero reyal.

Lo 9 de setiembre de 1321, se trobaba en lo castiello de Val de Robres recibindo a los suyos vasallos de Mazalión y aprobando los suyos privilechios, costumbres y usanzas.

Consiguió pa los suyos vasallos de la Tinenza de Penya d'Aznar la Gaya u de Val de Robres que lo rei Chaime II d'Aragón lis atorgase lo privilechio de la exempción d'impuestos de peache, lezda, peso, pesache, mesura, portazgo y ribache pa cutio.

Mientres lo suyo mandato se fundó la capellanía perén de Foz Espalda. En lo suyo arcebispau se costruyó la ilesia de Val de Robres, y i podemos veyer lo suyo escudo d'armas en la suya tribuna. Lo suyo escudo tamién ye en lo portal de Sant Gregorio de Beceit.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • Enrique Puch Foncuberta: "Las obras de los arzobispos de Zaragoza en la iglesa y el castillo". Programa de fiestas de Val de Robres de 1994.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Exemeno de Luna
Bispe de Zaragoza
26 de marzo de 1317-14 de chulio de 1318
Succesor:
Creyación de l'arcebispau
Predecesor:
Creyación de l'arcebispau
Arcebispe de Zaragoza
14 de chulio de 1318-22 de febrero de 1345
Succesor:
Pero Aznar de Roda