Belleza

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
O Doriforo de Policleto ye o cánon estetico mas conoixito de l'antigüidat. Copia romana de marbre d'o Museu Arqueolochico Nacional de Nápols.

A belleza u polideza, a tamas d'o intrés común cuasi universal que prevoca, mos resulta dificil de comprender. Buscar una definición d'iste concepto no ye una faina fácil, ya que o concepto sería una cosa que poderbanos quitar en común de totas as cosas que consideramos politas. Muitos autors consideran que a belleza ye lo que resulta agradable a los sentitos y que por tanto causa placer, pero no tot o que mos causa placer tien por qué estar polito.

Unatro problema que presenta definir a belleza ye que se puet enfocar como as cualidaz que mos resultan agradables y que se sienten facilment en veyer cualsiquier cosa, u como a emoción que despierta en nusatros. A primera apreciación ye mas obchectiva, ya que as cualidaz gosan veyer-se mas rapedas, pero as emocions que mos pueden prevocar, son una mica mas intimas y personal, y por tanto mas subchectivas.

A belleza ye un concepto / cualidat abstracta y suchectiva (lo que ta uns ye polito ta atros puet no estar-lo) present en l'esmo d'os sers humans que produce un placer interno, y proviene de manifestacions sensorials u ideyals.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]