Aimable Pélissier

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Aimable Jean Jacques Pélissier
6 de noviembre de 1794 - 22 de mayo de 1864
O mariscal francés Aimable Pélissier en 1855 en una fotografía de Roger Fenton
O mariscal francés Aimable Pélissier en 1855 en una fotografía de Roger Fenton.
Información personal
Embotada
Puesto de naixencia Maromme (Alta Normandía, Primera Republica Francesa, hue Francia)
Puesto de muerte Alcher (Alcheria francesa, hue Alcheria)
Información militar
Leyaltat Reino de Francia
Segunda Republica Francesa
Segundo Imperio Francés
Anyos de servicio 1815-1864
Rango Mariscal de Francia
Mandos
Unidat
Batallas/guerras Cient Mil Fillos de Sant Loís,
Conquiesta francesa d'Alcheria
Guerra de Crimea
Premios Gran Canciller d'a Lechión d'Honor
Ducau de Malakoff
Atras funcions Gubernador cheneral d'Alcheria
Embaixador de Francia en o Reino Uniu

Aimable Pélissier (Aimable Jean Jacques Pélissier), naixito de Maromme (Alta Normandía, Primera Republica Francesa, hue Francia) o 6 de noviembre de 1794 y muerto en Alcher (Alcheria francesa, hue Alcheria) o 22 de mayo de 1864, estió un militar, politico y diplomatico francés que plegó en l'Exercito francés dica o ran de mariscal de Francia, servindo dende 1815 dica a suya muerte baixo o Reino de Francia, a Segunda Republica Francesa y o Segundo Imperio Francés. Mientres a suya carrera militar, partecipó en a invasión absolutista d'Espanya por os Cient Mil Fillos de Sant Loís, en a Conquiesta francesa d'Alcheria y en a Guerra de Crimea.

A suya actuación mas controvertita estió en Alcheria mientres a invasión francesa t'adibir ixe país a las colonias de Francia, cuan o 18 de chunio de 1845 fació una mortalera de toda una tribu en a redolada de Mostaganem. Encara que istos feitos fuoron obchecto de protestas en toda Europa, os franceses no nomás no censuroron as suyas actividaz sino que amás lo promovioron a un ran superior, cheneral de división, ta convertir-se poquez meses dimpués en Gubernador cheneral d'Alcheria. Mientres a Guerra de Crimea lo nombroron mariscal de Francia, y tamién li concedioron o ducau de Malakoff y lo nombroron Gran Canciller d'a Lechión d'Honor.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]