Representación d'as colors

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cub RGB.

Por representación d'as colors s'entiende un metodo ta identificar d'a traza mas precisa fesable una color, a partir d'un codigo definito de tabla d'asociacions estandards, u un numero u serie de numeros relacionatos directament con as magnituz fisicas que son la base d'una visión de colors. Iste requisito ye amenistable en muitas d'as actividaz humanas, como por eixemplo en a producción de graficas y lo contenito editorial u la construcción.

Ta lo fundamento d'a representación d'as colors bi ha metodos de codificación que ligan a cadagún un codigo arbitrario u un codigo calculato.

Un eixemplo de metodo de codificación arbitraria ye o simbol que o productor de pinturas fica sobre l'envase d'o producto. La tabla d'asociación, por tanto, ye un catalogo d'o fabricant on cadaguna d'as muestras de color s'asocia con un simbolo que representa o suyo unico codigo. Atro eixemplo conoixito d'iste metodo de codificación ye l'escala de Pantone

D'atra man, un metodo de codififación calculato se basa en a definición fisica d'os competidors ta conseguir a color (com l'intensidat d'un feixo de luz u la densidat d'a tinta y formula matematica ta obtenir-ne un codigo numerico unico; en matematicas se puet representar un fenomeno que depen de diversas mesuras con una taula de diversas dimensions, istas representacions se definen en l'espacio de color; pero o problema ye que a pantalla de visualización d'as colors tien anormalidaz instrumentals de manera que una mesma codificación calculata se calcula de diferents trazas ta dos dispositivos que pueden basar-se en o mesmo mecanismo.