Remallo

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Remallos u reblons.

Un remallo u reblón[1][2] ye un tenederas mecanico permanent. Antis d'estar instalau, un remallo consiste en un eixe cilindrico liso con una cabeza en un cabo. O cabo opuesto a la cabeza se diz coda. En a instalación, o remallo se coloca en un forato foradau, y a coda se vulca u se dobla (ye decir, se desforma), de traza que s'expande a aproximadament 1,5 vegadas o diametro orichinal de l'eixe, mantenendo o remallo en o suyo puesto. En atras parolas, trucar u tirar creya una nueva "cabeza" en o cabo d'a coda escachando o material d'a "coda" mas plano, o que da como resultau un remallo que tien aproximadament a forma d'una mancuerna. Pa distinguir entre os dos cabos d'o remallo, a cabeza orichinal se diz cabeza de fabrica y o cabo deformau se diz cabeza de taller u coda de zarre.

A causa que efectivament i hai una cabeza en cada cabo d'un remallo instalau, puede suportar cargas de tensión. Manimenos, ye muito mas capaz de suportar cargas talladeras (cargas perpendiculars a l'eixe de l'eixe).

As fixacions utilizadas en a construcción tradicional de barcos de fusta, como que os claus de cobre y os pernos de remallo, funcionan seguntes o mesmo prencipio que o remallo, pero yeran en emplego muito antis que s'introducise o termin remallo y, cuan se recuerdan, cheneralment se clasifican entre claus y pernos, respectivament.

Reblando remallos d'un Douglas C-47 Skytrain mientres a Segunda Guerra Mundial.
Animación d'un reblón que se preta.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (an) CASTRO MERINO, A. (1992): «Lesico de Billar d'o Salz», Ruxiada, 10, pp. 6-21.
  2. (an)/(es) Juan Moneva y Puyol: Vocabulario de Aragón. Edición y estudio de José Luis Aliaga, Xordica Editorial, ISBN 978-84-88920-97-3, 2004, p.375