Rabia

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Un malauto de rabia.

A rabia (d'o latín rabies "varrenadura"[1]) ye una malautía zoonotica viral, de tipo aguda y infecciosa. Ye causada per una especie de virus d'a familia Rhabdoviridae que ataca lo sistema niervoso central, causando una encefalitis con una letalidat amanada a lo 100 %.[2]

O virus d'a rabia se troba difundiu en tota la planeta y ataca a mamifers, tanto domesticos como montesins, incluyindo tamién a lo ser humán. Se troba en l'escupinazo y en as secrecions d'os animals infectaus y s'inocula a l'humán cuan animals infectaus l'atacan y provocan en l'humán bella lesión per mosegada. Amás, o virus puede estar transfundiu tamién cuan un individuo que tien bel curte en a piel (vía de dentrada d'o virus) tien contacto con as secrecions salivals d'un animal infectau.

Ista malautía, si no se tracta con a maxima urchencia, remata provocando la muerte d'o malauto. No existe en l'actualidat tractamiento especifico pa los pacients con rabia. Ista malautía se considera cheneralment fatal.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (en) Simpson DP (1979). Cassell's Latin Dictionary (5 ed.). London: Cassell. p. 883. ISBN 978-0-304-52257-6.
  2. (en) Rabies en a pachina web d'a OMS.