Organero

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
François-Henry Clicquot, conoixito organero francés

Un organero ye una persona a qui s'acomanda a construcción, l'afinación, a reparación y a conservación d'os organos. Por un regular, os organers no gosan treballar por libre, s'organizan en tallers d'organería, d'una traza prou pareixita a los primitivos gremios: con un mayestre organero que diriche o taller, un u mes oficials y , a vegatas bels aprendices de l'oficio, dito organería.

En Espanya, bi ha muitos organers y tallers d'organería en l'actualidat de gran prestichio internacional, como Organería Española S. A., o Taller de Organería de Granada u o Taller d'Organería de Federico Acitores, entre d'atros.

A l'igual que en atros gremios u confrairías profesionals, os organers son mencionatos en os textos medievals aragoneses:[1]

Eadem die. Nos Garcia Vaylo, racionero e capistol en la Seu de Sant Salvador de una part, e Johan de Prosia, organero, habitant en la dita ciudat (de Çaragoça) de la otra, de nuestras ciertas sciencias contraemos et fazemos entre nos companya, tanto como durara una obra que yo, dito Garcia Baylo he empreso de fazer en la cuidat de Calatayut.
Es a saber: dos organos, unos para la Seu et otros para Sant Andreu de la dita ciudat. Es condicion entre las ditas partes que vos, dito Johan de Prosia, hayades ayudar a mi, dito Garcia, bien et fielment ad acabar los ditos organos fasta en punto de affinar, et otra obra mientras durara la sobredita no podays fazer.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Maria Isabel Falcón Pérez. Ordenanzas y otros documentos complementarios relativos a las Corporaciones de oficio en el reino de Aragón en la Edad Media. Institución Fernando el Católico, 1997 [1]

Veyer tamién[editar | modificar o codigo]

<gallery>

File:Souvigny orgue historique Clicquot (1783).JPG|Orgue François Henri Clicquot (1783), Souvigny