Kninska Krajina

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Envista d'un paisache en Kninska Krajina.

Kninska Krajina ye una rechión historica y cheografica de Croacia, part de la rechión d'antepaís dita Zagora. Lo suyo centro ye Knin.

Cheografía[editar | editar código]

Kninska Krajina se situa entre Bukovica a lo norueste, Drniška krajina (en Zagora) a lo sud, Cetinska krajina a lo sudueste, y Završje (Bosnia y Herzegovina) a l'este.

Historia[editar | editar código]

Edat Meya[editar | editar código]

En lo sieglo VI, la rechión fue poblada por eslavos (Sklavenoi). Knin mesmo fue mencionau por primera vegada por lo emperador Costantín VII Porfirocheneta (r. 913–959) como centro d'una parroquia baixo dominio crovate. Lo rei Pero Krešimir IV de Croacia (r. 1058–1075) consiguió que Knin esdevenís Seu bispal y lo bispe de Knin prenés lo titol de bispe de los crovates (episcopus Chroatorum). Demetrio Zvonimir de Croatia (r. 1075–1089) s'establió en la ciudat.

Bi ha enrunas de d'ilesias y monesterios ortodoxos dende lo sieglo XV, lo que suchiere los serbos ya habitaban esta rechión enantes. En este sieglo, lo Imperio Otomán ocupó esta zona y la mes gran part de la población nativa fuyó. La rechión quedó abandonada y destruita mientres los abances otomans enta lo norte y l'ueste. La rechión quedó incluyida en lo Sanjak de Kirka.

Periodo moderno[editar | editar código]

Enta los sieglos XVII y XVIII, lo Imperio austriaco consiguió aturar los abances de los otomans y fer-los reblar. Tanymientres la zona heba estau repoblada por una escasa población ortodoxa serba u vlaca dende por lo menos lo sieglo XV. Estos serbos u vlacos heban fuyito de los otomans y lis daron tierras en pagas a defender la muga con los otomans en lo que esdevendría la zona tampón conoixida como Vojna Krajina u "Muga Militar".

En 1990 fue creyada la rechión autonoma serbisca SAO Kninska Krajina, creyada con un gobierno local y con nombre derivau de la rechión fotografica. Esta rechión, chunto con atras autoproclamadas rechions autonomas habitadas por serbos s'unioron pa formar la Republica Serbisca de Krajina, que miró de permaneixer unida a Serbia y Montenegro oposando-se a la proclamación d'inpendencia de Croacia en 1991. La zona quedó baixo control serbo y estió un scenario de limpieza etnica de población crovata. En 1995 lo exercito crovate prenió control de la zona en la Operación Tronada, y la mes gran part de la población serba fuyó. Actualment la rechión ye poco poblada por haber-ie pocas oportunidatz economicas, manimenos una part de la población serba fuyida en 1995 ha iu tornando progresivament.

Se veiga tamién[editar | editar código]