Joaquín Saludas Escalona

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Joaquín Saludas Escalona

13 de chunio de 2015 – 2019
Succediu por Carlos Allué
Naiximiento 1919
Chisagüés, Bielsa (Sobrarbe, Aragón)
Muerte 2004
Monzón (Cinca Meya, Aragón)
Partiu PCE
Profesión Politico

Joaquín Saludas Escalona, naixiu de Chisagüés en o municipio de Bielsa en 1919 y muerto en Monzón en l'anyo 2004, estió un politico aragonés d'o Partido Comunista de España que aconsiguió ser o primer alcalde democratico de Monzón dimpués d'a dictadura franquista.

S'alistó como voluntario en l'exercito republicano mientres a Guerra Civil Espanyola, plegando a estar tenient, cayió preso en 1938 en Lo Pobo y estió a punto d'estar afusilau. En os anyos cuaranta, dimpués d'a guerra, s'estableix en Monzón, a on estió deteniu en octubre de 1946 por que heba penchau cartels contra Franco, a Falanche y as JONS. Fue condenau a muerte, pena que le sería commutada per la de 30 anyos de garchola, a on remanió mientres 20 anyos en o penal de Burgos. Cuan aconsiguió salir se tresladó a vivir a Monzón, an prencipió a treballar en Aiscondel. Fundó as Comisiones Obreras en a localidat y exerció como asesor laboral, con a democracia aconsiguió la alcaldía d'o lugar.

O Pabillón poliesportivo de Monzón porta o suyo nombre en a suya memoria.[1]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]