Joaquín Saludas Escalona

De Biquipedia
(Reendrezau dende Joaquín Saludas)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Joaquín Saludas Escalona

13 de chunio de 2015 – 2019
Succediu por Carlos Allué
Naiximiento 1919
Chisagüés, Bielsa (Sobrarbe, Aragón)
Muerte 2004
Monzón (Cinca Meya, Aragón)
Partiu PCE
Profesión Politico

Joaquín Saludas Escalona, naixiu de Chisagüés en o municipio de Bielsa en 1919 y muerto en Monzón en l'anyo 2004, estió un politico aragonés d'o Partido Comunista de España que aconsiguió ser o primer alcalde democratico de Monzón dimpués d'a dictadura franquista.

S'alistó como voluntario en l'exercito republicano mientres a Guerra Civil Espanyola, plegando a estar tenient, cayió preso en 1938 en Lo Pobo y estió a punto d'estar afusilau. En os anyos cuaranta, dimpués d'a guerra, s'estableix en Monzón, a on estió deteniu en octubre de 1946 por que heba penchau cartels contra Franco, a Falanche y as JONS. Fue condenau a muerte, pena que le sería commutada per la de 30 anyos de garchola, a on remanió mientres 20 anyos en o penal de Burgos. Cuan aconsiguió salir se tresladó a vivir a Monzón, an prencipió a treballar en Aiscondel. Fundó as Comisiones Obreras en a localidat y exerció como asesor laboral, con a democracia aconsiguió la alcaldía d'o lugar.

O Pabillón poliesportivo de Monzón porta o suyo nombre en a suya memoria.[1]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]