Enlace ionico

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye un borrador. Enamplando-lo aduyarás a amillorar a Biquipedia.
Representación d'a unión ionica entre lo litio y lo fluor pa formar lo fluoruro de litio. Lo litio tiene una enerchía de ionización baixa y rebla facilment lo suyo solo electrón de valencia a un atomo de fluor, que tiene una afinidat positiva con electrons y accepta l'electrón donato per l'atomo de litio. Lo resultato final ye que lo litio ye isoelectronico con l'helio y lo fluor ye isoelectronico con lo neón. La interacción electrostatica se produz entre los dos ions resultants, pero l'agregación no se limita a dos d'éls. Lo resultato ye l'agregación en un ret entero mantenito unito per la unión ionica.

Un enlace ionico u electrovalent ye lo resultato d'a presencia d'atracción electrostatica entre los ions de distinto signo respective a las valencias d'os elementos y lo numero d'electrons que han de perder u ganar pa completar las capas, ye dicir, uno fuertement electropositivo y unatro fuertement electronegativo. Ixo se da cuan en l'enlace, un d'os atomos repleca electrons de l'atro. L'atracción electrostatica entre los ions de carga opuesta causa que s'unan y formen un compuesto quimico simple, aquí no se fusionan; sino que un da y unatro recibe. Pa que un enlace ionico se chenere ye necesario que la diferencia (delta) d'electronegatividaz sía mayor que 1,3 u igual. (Escala de Pauling).