Diocesi de Sigüenza-Guadalachara

De Biquipedia
(Reendrezau dende Diocesi de Sigüenza)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Diocesi de Sigüenza-Guadalachara
Dioecesis Seguntina-Guadalaiarensis
Diocesi d'a Ilesia Catolica
Entidat Diocesi
Capital Sigüenza
Superficie
 • Total

12 190 km²
Población
 • Total (1950)

175 000 hab.
Bispe
Seu bispal Seu de Santa María de Sigüenza
Parroquias
Fundación Reconquiesta

Diocesi de Sigüenza en verde fuerte

A diocesi de Sigüenza-Guadalachara ye una diocesi con seu en Sigüenza (Guadalachara) y en Guadalachara. Ye sufragania de l'Archidiocesi de Toledo. Antigament se deciba "diocesi de Sigüenza".

Historia[editar | modificar o codigo]

A diocesi de Sigüenza fue creyata poco dimpués d'a conquiesta de Calatayú, y o primer bispe, Bernal de Sigüenza fue consagrato o 26 d'aviento de 1121, actuando como prelato en mayo de 1122. En septiembre-octubre de 1136 un documento afirmaba que Calatayú, Penyalcázar, Olvega, Villafelich y Salas heban pertanyito a la ilesia de Sigüenza.

Dende 1136 dica o concordato de 1953 os bispes de Sigüenza teneban churisdicción en as poblacions aragonesas de Alconchel, Fariza, Bordalba, Cabrafuent, Embit de Fariza, Godollo, Mont-reyal de Fariza, Pozuel de Fariza, Sisamón y Torrefermosa, que heba conquiesto Alifonso lo Batallero entre os anyos 1120 y 1122. Dica o concilio de Burgos de 1136 tamién pertanyoron a la diocesi de Sigüenza las localidaz de Calatayú, Borobia, Penyalcázar, Olvega, Villafelich y Salas, que pasoron a la diocesi de Tarazona. Lo concilio de Burgos permitió que a diocesi de Sigüenza retenese as tierras de Fariza en Aragón y de Deza en l'actual Soria.

En 1955 se tornan a cambear as mugas diocesanas pa fer-las coincidir con as mugas provincials. A diocesi de Sigüenza cede l'arciprestato d'Ayllón, amplos territorios d'a provincia de Soria y l'aria de Fariza, y incorpora territorios d'a cuenca d'o Tacho, que perteneixeba a la diocesi de Cuenca y poblacions de La Campiña, L'Alcarria y la ciudat de Guadalachara, que pertanyeban a la archidiocesi de Toledo. Por Bula d'o Papa Chuan XXIII de 9 de marzo de 1959, pasa a denominar-se diocesi de Sigüenza-Guadalachara; a iglesia de Santa María de Guadalachara se converte en seu, (co-seu).

Bibliografía[editar | modificar o codigo]