Carlos II de Francia

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Carlos II
Rei de los Francos, Emperador d'Occident


11 d'agosto de 843 - 6 d'octubre de 877
Coronación 6 de chunio de 848 en Orliens
Predecesor Loís I lo Piadoso
Succesor Loís II de Francia
Naixencia 13 de chulio de 823
Frankfurt d'o Main
Muerte 6 d'octubre de 877
Avrieux
Dinastía Carolinchios
Pai Ludovico Piu
Mai Chudit de Bavera

Carlos II lo Calvo estió "Rei de los Francos" en Francia Occidental entre lo 11 d'agosto de 843 y lo 6 d'octubre de 877, y se convertió en "Emperador d'Occident" en 25 d'aviento de 875. Naixió lo 13 de chulio de 823 de Frankfurt de lo Main y murió lo 6 d'octubre de 877 en Avrieux.

En l'anyo 838 heredó lo Reino d'Aquitania a la muerte de Pepín. En l'anyo 840 Carlos lo Calvo y Loís lo Chermanico luitoron contra Lotario y lo esconfioron en la Batalla de Fontenoy. La suya alianza se reflexó en lo Churamiento d'Estrasburgo en 842, escrito en romanz y en antigo alto Alemán. En l'anyo 843 lo Tractau de Verdún establió que l'Imperio Carolinchio quedás dividito en tres reinos: Francia Occidental, Francia Central y Francia Oriental. Carlos lo Calvo se quedó con Francia Occidental y Loís lo Chermanico con Francia Oriental, entremeyo Lotario se quedó con Francia Central la unidat de l'imperio se crebó y no se conservaba que formalment.

En l'anyo 870 por lo Tractau de Mersen Carlos lo Calvo heredó Italia. Fue coronau emperador por lo papa Chuan VIII.

Mencions en fuents aragonesas y navarras[editar | modificar o codigo]

Lo mencionan en lo "Liber Regum":

[C]harle Magne ouo dos fillos: [e]l rei Lodois [e]t el otro Lois, qui fo emperador de Roma. [E]l rei Lodois ouo fillo a Cario Caluo. [E]l rei Charlo Caluo ouo fillo a Lodois el segundo. [E]st rei Lodois ouo fillo a Charle el Simple. [E]l rei Charle el Simple ouo fillo a Lodois el tercero. [E]st rei Lodois ouo fillo a Clotario.

Y en la "Cronica cheneral d'Espayna" de García d'Eugui:

& Muça q(ue) oyo esto del Rey don Orduyno vino por acorrer ad Albayda & Ribo a vn Rio q(ue) le dize(n) laturio & fizo alli (a) sus tiendas & el Rey don Orduyno p(ar)tio su conpayna & la meytat finco enla cerqua & conla otra meytatvino & lidio con Muça & vincio lo & menos delos otros mato de caball(e)ros mas de .x. mil. & Muça escapo. con .iij. plagas. & p(er)dio lo q(ue) trayera & las joyas & los p(rese)ntes q(ue) Charlos le diera et el Rey Orduy(n)o a vij dias obo p(r)isa la Ciudat et destruyo la al suelo & mato qu(an)tos alli fallo