Arte mudéchar

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ilesia de Sant Andreu de Calatayú.

L'arte mudéchar ye un estilo artistico propio de los reinos cristianos de la Peninsula Iberica en la baixa Edat Meya y que presenta elementos u influencias de l'anterior arte hispano-musulmán. En l'arte mudéchar destaca la utilización de materials como lo tocho, lo cheso, la ceramica y la fusta, y tamién elementos decorativos propios de la tradición musulmana como la decoración vechetal y la decoración cheometrica con ligarzas. No ye un solo estilo artistico, en cada rechión yera diferent, y bi heba poca uniforimat. Destaca la peculiaridat de lo mudéchar aragonés, que ye lo millor representau y lo que presenta una densidat d'eficacions mes gran.

La demominación de "mudéchar" referindo-se a manifestacions artisticas se remonta a lo sieglo XIX. A pesar de la suya denominación no ye un arte exclusivo d'artistas de relichión musulmana, tamién ye obra d'artistas cristianos y chudeus.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Veyer tamién[editar | modificar o codigo]