Aeroplano Brunet-Olivert

De Biquipedia
Aeroplano Brunet-Olivert
Datos chenerals
Tipo Avión experimental
Fabricant Flag of Spain.svg Rosell i Villalta (estructura) y Talleres Truco (elementos movils).
Disenyador Gaspar Brunet i Viadera
Primer vuelo 5 de setiembre de 1909
Periodo 1909
Grandaria
Envergadura 10 m
Superficie alas 40 m²
Peso 0,200 t
Especificacions
Motor 1 motor radial Anzani de 3 cilindros y 25 CV.
Producción
Unidatz construyitas 1
Coste d'o programa 1.000.000 pesetas
Derivatos Brunet 2

L'aeroplano Brunet-Olivert fue un avión experimental y historico construito en 1909 en Barcelona, disenyau por Gaspar Brunet i Viadera y como piloto Joan Olivert Serra, o nombre de l'aeroplano esdevien d'os primers apellius de cadagún d'ells. Tamién ye conoixito tamién como Brunet 1 u Olivert.

Montache y primer vuelo[editar | modificar o codigo]

L'aeroplano Brunet-Oliver, finanzau parcialment por Olivert que yera terratenient d'a zona de Paterna y incheniero alumno de Gaspar Brunet, o profesor estió qui lo disenyo y amontó en Barcelona, a estructura en os tallers que a interpresa Rosell y Vilalta teneba en ixa ciudat y os elementos moviles en Talleres Truco. En ixe mesmo anyo estió presentau en as exposicions de Valencia y Barcelona sin de motor.

A suya superficie de sustentación yera constituita por un biplano con motor d'auto Alzani de 25 CV, ta la transmisión os pinyons y a cadena d'una bicicleta.

O suyo primer vuelo fue realizau o 5 de setiembre de 1909, con 4.000 espectadors en o campo de maniobras d'o Rechimiento d'Artillería Nº11 de Paterna y pilotau por Joan Olivert. Por a chentada que bi heba no se facioron as prebas preliminars previstas y dimpués de poquetas verificacions se fació a volada. L'avión se mantenió volando mientres 50 m pero o piloto ta no atropellar a dengún tenió que facer unas maniobras tenioron como conseqüencia desperfectos considerables.[1] [2]

Iste diya fue a primera vegada que un avión disenyau y construito en Espanya voló sobre iste país. Bi ha dos replicas exactas a escala 1/1, una en o Museo d'Aeronautica y Astronautica que tien o Ministerio d'Esfensa en a lugar madrilenyo de Cuatro Vientos y atra en o Museo d'as Ciencias Prencipe Felipe de Valencia.[3]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ministerio de Defensa. Guía del Museo de Aeronáutica y Astronáutica. Madrid, 2014: Secretaría General Técnica del MINDE. ISBN 978-84-9781-881-0.
  2. (ca) Fundació Parc Aeronàutic de Catalunya. 100 anys d'Aviació. Regidoria de Cultural d'El Prat de Llobregat. El Prat de Llobregat 2016.
  3. (es) Ministerio de Defensa. Guía del Museo de Aeronáutica y Astronáutica. Madrid, 2014: Secretaría General Técnica del MINDE. ISBN 978-84-9781-881-0.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • (es) Ministerio de Defensa. Guía del Museo de Aeronáutica y Astronáutica. Madrid, 2014: Secretaría General Técnica del MINDE. ISBN 978-84-9781-881-0.
  • Brunet, Gaspar. Curso de Aviación. Editorial Feliu i Susana, Barcelona 1910.