Entalpía de vaporización

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A entalpía de vaporización u tamién dita calor de vaporización ye a cantidat d'enerchía que s'amenista ta que mol d'una substancia que se trobe en a suya temperatura de fusión y a la presión d'una atmosfera pase de tot a o estato gaseoso.

Por un regular as unidaz emplegatas ta ista propiedat s'indican en kJ/mol, pero l'uso d'os kJ/kg tamién ye posible, encara que menos frecuent.

Ya que o proceso de vaporización ye inverso a o de condensación, o termin calor de condensación tamien se fa servir. Ista se define como a calor liberata cuan un mol de substancia se condensa en o suyo punto d'ebullición baixo presión stándard.

A calor de vaporización de l'augua ye d'uns 40,6 kJ/mol (2250 kJ/kg). Ye una valura prou gran, cinco vegatas a enerchía que s'amenista ta escalfar l'augua de 0 a 100 graus Centigrados.