Economía

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000

A Economía (d'o griego οἰκονομία (oikonomía) "administración d'una casa") estudia los procesos de producción, consumo y distribución d'a riqueza en a sociedat humana. A economía ye a primer ciencia que estudia la satisfacción d'as necesidaz humanas por meyo de recursos escasos. A economía parte d'o principio de que os recursos naturals y os biens son limitaus, y que os individuos u sociedaz han de decidir entre diferents alternativas que s'excluyen mutuament. Por tanto, conoixer el proceso de triga en individuos u grupos ye un aspecto central d'a Economía. En cheneral, os economistas creyen que os incentivos y as preferencias particulars determinan mayoritariament o proceso de decisión.

Beluns d'os aspectos prencipals que tracta a Economía son o comercio, a distribución de recursos y a competencia. A economía se puede centrar en o estudio d'a producción, a distribución y o consumo d'a riqueza, igual como d'os problemas relacionaus con a financiación, a fiscalidat, a man d'obra, a lei, a probreza, o medio ambient, etcetera.

A economía se divide normalment en dos brancas:

  • Microeconomía, que estudia o comportament economico d'autors individuals como interpresas, familias y individuos, con l'obchectivo d'entender o proceso de presa de decisions debant d'a escaseza de recursos, y as consecuencias d'istas decisions.
  • Macroeconomía, que estudia una economia como un conchunto con a intención d'entender a interacción entre agregaus economicos como l'ingreso nacional, o treballo y la inflación.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]