Tabla de surf

De Biquipedia
(Reendrezau dende Tabla (surf))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Un surfero con a suya tabla.

Una tabla de surf ye una plataforma luenga que se fa servir ta practicar o esporte d'o surf. Por un regular son licheras, pero prou fuertes como ta soportar a una persona de piet surfeando por dencima d'as ondas marinas. S'inventoron en Hawaii, a on se deciban papa he‘e nalu en o idioma hawaiiano y yeran feitas por un regular de fusta d'árbols locals, como a koa, con largarias de dica 5 m.[1][2] En os zaguers anyos ha habito muitos abances en as tablas de surf como as aletas, una u mas, que gosan adhibir-se en a parti zaguera ta mirar de proporcionar estabilidat direccional, y numerosas milloras en forma y materials.

As tablas de surf modernas se fan de materials como o poliuretano u o polistireno cubiertos con capas de fibra de vidre, teixitos y poliester u resina epoxi. O resultato ye una tabla de surf lichera y fuerte, pero que ye a la vegada manullable. Os desenvoliques tecnolochicos mas modernos incluyen a fibra de carbón en a construcción de tablas de surf. As longboards, como diz o suyo nombre en anglés son mas grans (2,4 m u mas), y tamién son mas gordas y amplas, con a prova mas redonda que as que as shortboards, lo que fa que tiengan mas flotabilidat y sían mas estables. As shortboards, en anglés tablas curtas, son mas estreitas y o suyo extremo remata mas en punta, lo que las fa una mica mas manullables.

Referencias[editar | modificar o codigo]