Ir al contenido

Economía

De Biquipedia
(Reendrezau dende Economista)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000

A Economía (d'o griego οἰκονομία (oikonomía) "administración d'una casa") estudia los procesos de producción, consumo y distribución d'a riqueza en a sociedat humana. A economía ye a primer ciencia que estudia la satisfacción d'as necesidaz humanas por meyo de recursos escasos. A economía parte d'o principio de que os recursos naturals y os biens son limitaus, y que os individuos u sociedaz han de decidir entre diferents alternativas que s'excluyen mutuament. Por tanto, conoixer el proceso de triga en individuos u grupos ye un aspecto central d'a Economía. En cheneral, os economistas creyen que os incentivos y as preferencias particulars determinan mayoritariament o proceso de decisión.

Beluns d'os aspectos prencipals que tracta a Economía son o comercio, a distribución de recursos y a competencia. A economía se puede centrar en o estudio d'a producción, a distribución y o consumo d'a riqueza, igual como d'os problemas relacionaus con a financiación, a fiscalidat, a man d'obra, a lei, a probreza, o medio ambient, etcetera.

A economía se divide normalment en dos brancas:

  • Microeconomía, que estudia o comportament economico d'autors individuals como interpresas, familias y individuos, con l'obchectivo d'entender o proceso de presa de decisions debant d'a escaseza de recursos, y as consecuencias d'istas decisions.
  • Macroeconomía, que estudia una economia como un conchunto con a intención d'entender a interacción entre agregaus economicos como l'ingreso nacional, o treballo y la inflación.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]