Confederación Kutama

De Biquipedia
(Reendrezau dende Confederazión Kutama)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A Confederación Kutama habita actualment en a Cabilia Chicota y estió important en a Edat Meya musulmana por l'aduya que ofreixioron a la dinastía fatimita. Un clan d'esta confederación fundó en tierras churras a Taifa d'Alpuent.

O suyo etnonimo ya ye documentato en fuents bizantinas como Ucutumani. O toponimo rifenyo Ketama documenta a suya presencia medieval en o Rif.

Entre fins d'o sieglo IX y prencipios d'o sieglo X Abu Abd Allah al Dai, los consiguió convertir a lo ismailismo con a promesa d'eliminar os impuestos no alcoranicos. Con l'aduya d'os combatients kutama Abu Abd Allah al Dai organizó un exercito, consiguió derrocar a os Aglabís (o zaguer aglabí se refuchió en Bagdad), y arrasar o reino de Tahert. Dimpués clamó pa que venise a Abu Abd Allah dende Siria, que entró triunfador en Raqqada en 909, prenendo o títol de Mahdi y Amir al muninin y fundando o estato fatimita. Manimenos os kutama se rebeloron dimpués que establise un gubierno autoritario y mandase matar a lo mesmo Abu Abd Allah,