La Zafriella

De Biquipedia
(Reendrezau dende Zafrilla)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Zafriella
Zafrilla
Municipio de Castiella-La Mancha
Escudo d'armas
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
 Castiella-La Mancha
Cuenca
Serranía Alta
Superficie 106,08 km²
Población
 • Total

53 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

1417 m.
Distancia
 • 100 km

enta Cuenca
Alcalde Juan Manuel Delgado Moreno
Codigo postal 16317
Ríos Cabriuel
Coordenadas
La Zafriella ubicada en Castiella-La Mancha
La Zafriella
La Zafriella
La Zafriella en Castiella-La Mancha

La Zafriella (Zafrilla en castellano) ye un municipio castellanomanchego, situau en a provincia de Cuenca. A suya población ye de 108 habitants(2007), en una superficie de 106,08 km² y una densidat de población de 1,02 hab/km².

Toponimia[editar | modificar o codigo]

D'alcuerdo con Wilfhelm Giese en a peninsula iberica a evolución de صخر sakhra ("penya", "roca") y صح sahra ("estéril", "no cautivau", "desierto") converchioron en palabras presas por os idiomas romances como safara d'o portugués con os dos significaus (terreno sáfaro, penhasco).[1] D'esta traza bi ha toponimos tipo Zafra en cinglos y penyas.

En os textos medievals d'os monches d'o Monesterio de Piedra, que teneban propiedaz en la zona d'Albarracín y Teruel, s'escribe La Çafriella:

e como decende al fondon a yuso de Val Vellidiello e por la senda que va a la Çafriella, e como va a la cordillera de faz e a la fuent el Verro que part con Moya, e la cordellera adelant...[2]

Cheografía[editar | modificar o codigo]

La Zafriella ye a piet de la sierra de Zafriella y desaugua enta lo río Cabriuel a traviés de dos afluents suyos a man dreita: río de la Fuentefría, (que reculle las auguas de lo barranco de la Fuent d'el Berro), y río Zafriella. En lo suyo termin municipal bi ha dos aldeyas despobladas: Collado Verde de Arriba y Collado Verde de Abajo.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Giese, Wilhelm (1934) Azagra. Revista Internacional de los Estudios Vascos = Revue Internationale des Etudes Basques (25). pp. 699-700.
  2. Concepción de la Fuente Cobos: Libro de apeos del monasterio de piedra (1344). libro de cuentas de la bolseria del monasterio de piedra (Fuentes históricas aragonesas. Fuentes históricas aragonesas, 31. Institución Fernando el Católico, 2001, p 39