Sufixo -elo

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

O sufixo -elo se troba en cultismos y tecnicismos y deriva d'o sufixo diminutivo latín -ELLU por vía culta con simplificación d'a -LL-, que yera una l cheminada, a diferiencia d'o sufixo -iello, que lo fa por vía patrimonial y la palataliza. Encara que siga un sufixo culto, puet presentar apocope.

Ye poco documentau en aragonés medieval y a vegadas s'escribiba con doble l: libello, flagello, l'antroponimo Marcelo / Marcel. En as actuals parlas altoaragonesas encara se troba menos. Manimenos este sufixos ye present en tecnicismos usuals en as luengas occidentals, palabras que pueden estar presents en escritos tecnicos en aragonés a on se quiera fer referencia a estos conceptos.

Tecnicismos con sufixo -elo[editar | editar código]

Bibliografía[editar | editar código]

  • (es) David A. Pharies: Diccionario Etimológico de Los Sufijos Españoles: Y de Otros Elementos Finales Volumen 25 de Biblioteca románica hispánica. Gredos, Editorial, S.A., 2002 ISBN 8424923391, 9788424923396.
  • (es) José Alemany Bolufer: Tratado de la formación de palabras en la lengua castellana: la derivación y la composición estudio de los sufijos y prefijos empleados en una y otra Librería General de Victoriano Suárez, 1920 p 50 [1]