Seu de Notre-Dame de París

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Seu de Notre-Dame

Frontera occidental
Situación cheografica
Estau
País
'
Situación París, Francia
Adreza
Coordenatas
Archidiocesi
Diocesi París
Arcipestrau
Información cheneral
Advocación Santa María
Culto Cristianismo
Orden
Rector
Vicario parroquial
2.º Vicario parroquial
Mosen
Propietario
Administrador
Director
Coste {{{coste}}}
Vesitable
Datos tecnicos
Altaria 96 m
Pisos
Amplaria 48 m
Largaria 127 m
Superficie 5500 m²
Diametro
Aforo
Altaria s.r.m.
Atras
Alcance
Iluminación
Potencia
Arquitectura
Tipo Seu
Estilo Gotico
Función
Catalogación Patrimonio d'a Humanidat
Materials
Construcción
Construcción 1163-1345
Fundador Maurice de Sully
Inicio
Fin
Inauguración
Destrucción
Arquitecto
Incheniero estructural
Incheniero de servicios
Incheniero civil
Atros
Premios
Pachina web
Localización
Seu de Notre-Dame ubicada en Francia
Seu de Notre-Dame
Seu de Notre-Dame
Seu de Notre-Dame en Francia

A Seu de Notre-Dame (en francés Seu d'a nuestra Sinyora) ye una seu y basilica de culto catolico, siede de l'archidiocesi de París, a capital de Francia. Adedicada a María, mai de Chesucristo, se sitúa en a chicota isla de la Cité, rodiada por as auguas d'o río Sena. Ye un d'os molimentos mas populars d'a capital francesa.

Se tracta un d'os edificios mas importants y antigos de cuantos se construyoron en estilo gotico. L'uso innovador d'a voveda de crucería y de l'arbotant, os granizos y colorius rosetons y o naturalismo y l'abundancia de decoración escultorica lo diferencian de l'arquitectura romanica.

A suya edificación prencipió en l'anyo 1163 y, arredol de 1260, ya yera completada en a suya mayor parte, encara que se remató en l'anyo 1345 y se modificó de traza frecuent a lo largo d'os sieglos siguients. Entre o decenio de 1790, dimpués d'a Revolución francesa, Notre-Dame sufrió a profanación de parte d'a suya imachinería relichiosa, que quedó danyada u destruyida. A publicación de A Nuestra Sinyora de París por Victor Hugo, manimenos, reavivó l'intrés popular por ella. Eugène Viollet-le-Duc encabezó un prochecto de restauración que prencipió en 1845 y se prolongó entre un cuarto de sieglo. Igualment, en 1963 se procedió a limpiar de follín a frontera y se recuperó a suya color orichinal. Entre 1991 y 2000 se levó a cabo una nueva campanya de limpieza y restauración.

O 15 d'abril de 2019, l'edificio sufrió danyos significativos a causa d'un incendio; o teito s'espaldó por completo, l'agulla prencipal cayió y os rosetons quedoron danyaus.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • Pascal Tonazzi, Florilège de Nôtre Da-me de Paris (anthologie), Editions Arléa, París, 2007, ISBN 978-2-86959-795-2
  • VV. AA.: O gotico: arquitectura, escultura, pintura. Editorial H.F. ULLMANN, 2004, ISBN 9783833111693