Selva mediterrania

De Biquipedia
(Reendrezau dende Selba mediterrania)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Presencia d'a selva mediterrania arredol d'o mundo.

A selva mediterrania u selva esclerofila mediterrania ye una formación vechetal u selva asociada a lo clima mediterranio y dominada por un estrato arborio por un regular monoespecifico y un estrato arbustivo u matigal muito desenvolicau por haber-ie muita luminosidat, que no dixan cuasi luz ni espacio a lo estrato herbacio. Os estratos arborio y arbustivo se caracterizan por a esclerofilia, son fuellas duras con una cuticula que las proteche en os meses calorosos y secos, una mida chicota pa reducir a traspiración y a vegadas con punchas.

A selva mediterrania mes tipica ye representa en as zonas con clima mediterranio d'a cuenca mediterrania por o carrascal en suelos calsinosos y por o sureral en os suelos silicios. Sindembargo tamién son prou estendilladas as pinars, tanto naturals como substituyindo a los carrascals y surerals en puestos on l'acción humana ha feito desapareixer a vechetación orichinal.