Fragmentación (reproducción)

De Biquipedia
(Reendrezau dende Scisión (reproducción))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La fragmentación u escisión ye un tipo de reproducción asexual en lo que l'individuo puet partir-se en dos u mes trozos y cadagún d'éls puet reconstruir un individuo completo con identico material chenetico.

Por un regular lo proceso de reconstrucción ya ha encomenzau enantes que se despartan los individuos, pero a vegadas esdevién después de la escisión por trencaduras accidentals.

La fragmentación u escisión se produz espontaniament en bels poliquetos, oligoquetos, porifers, cnidarios, platelmintos y equinodermos. En bels poliquetos los segmentos u metamers posteriors se modifican y se converten en zooides destinaus a estar individuos despartius. A lo principio quedan unius en renglera, con organos y aparatos comuns, pero a la fin se desparten y se converten en indidivuos independients.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]